Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 53 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Automatizace firemních procesů metodou RPA
Kalus, Zdeněk ; Dobrovský, Ladislav (oponent) ; Lacko, Branislav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá principy a zásadami aplikace RPA pro automatizaci podnikových administrativních procesů. Jsou uvedeny rizika, přínosy a technologie zasahující do RPA. V hlavní části práce jsou nastíněny vlastnosti procesů, které jsou vhodné pro automatizaci, klíčové oblasti, na které by se společnost měla při implementaci RPA zaměřit a hlavní zásady při zavádění RPA. V následující části jsou analyzovány produkty vedoucích společnosti na trhu s RPA. V poslední části je doporučen firemní proces k automatizaci. Výběr procesu je odůvodněním vzhledem ke zjištěným skutečnostem v předchozích částech práce.
Projektové řízení zakázky ve výrobním podniku
Kovář, Lukáš ; Šrom, Michal (oponent) ; Juřica, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na projektové řízení zakázky ve výrobním podniku podle metodiky PRINCE2. Nejprve budou stanovena teoretická východiska, definovány principy, témata a procesy PRINCE2. V analytické části bude představen podnik a rozebrán průběh konkrétní zakázky z pohledu projektového řízení. Současně budou na základě srovnání zaznamenány rozdíly mezi současným stavem a systémem metodiky PRINCE2. Nakonec budou výsledky analýzy aplikovány pro návrh změn, které by měly být aplikovány, aby projekt odpovídal řízení na základě metodiky PRINCE2.
Využití principů facility managementu pro optimalizaci nákladů administrativních budov
Rosecká, Zdenka ; Fellow, Ondřej Štrup, IFMA (oponent) ; Somorová,, Viera (oponent) ; Puchýř, Bohumil (oponent) ; Tichá, Alena (vedoucí práce)
Současná stavební realita ukazuje zneklidňující fakt, že žádná profese není přítomna ve všech fázích životního cyklu stavebního objektu. Stále více se ukazuje nutnost vzájemného propojení všech účastníků investičního procesu ve všech fázích životního cyklu stavebního objektu a to právě díky facility managementu. V České republice je facility management stále poměrně nový a neustále se vyvíjí. V předkládané disertační práci je představen facility management včetně souvisejících standardů. Dále je popsána pozice facility manažera a vymezeny principy facility managementu. Navržená metodika na sledování provozních nákladů životního cyklu stavebních objektů je představena i na konkrétním stavebním objektu. Definované principy facility managementu jsou následně zasazeny do kontextu řízení nákladů vybraného stavebního objektu. Cílem disertační práce je prokázat či vyvrátit, že aplikací principů facility managementu lze optimalizovat náklady administrativních budov.
Design of Educational Videos for the Study Programme English in Electrical Engineering and Informatics
Starykovska, Vladyslava ; Šťastná, Dagmar (oponent) ; Ellederová, Eva (vedoucí práce)
Nowadays, information technology is actively incorporated into education worldwide, especially after the global pandemic. Advances and innovations in educational technology, such as access to the Internet, multimedia technology, and handheld devices, have led to significant changes in the way people interact and learn. A growing tendency toward the use of technology and its integration into the school curriculum has gained crucial importance. In particular, the use of a video as an audio-visual material in foreign language lessons has grown rapidly because of the increasing emphasis on the communicative approach, and the use of a video is a great stimulus and facilitator for foreign language teachers. The aim of this bachelor’s thesis is to discuss the importance of using a video in engineering lessons taught in a foreign language and try to define the distinctive features of a high-quality educational video. A literature review is used to identify and examine relevant theories and methods related to the concept of an educational video. The review reveals that educational videos have emerged as a critical part of higher education, and they provide an important tool for delivering content in many flipped, blended, and online classrooms. Videos increase student engagement, which in turn helps improve their learning outcomes. The use of videos stimulates the cognitive processes of thinking, reasoning, problem-solving, decision-making, and creating. Videos take the student beyond recall-and-relate activities. The practical part reveals the process of creating educational video material and focuses on designing a series of educational videos for selected electrical engineering and information technology subjects taught in English.
Teoretické aspekty daně z přidané hodnoty
Martiník, Pavel ; Vybíral, Roman (oponent)
Rigorózní práce se zabývá vybranými teoretickými aspekty správy daně z přidané hodnoty a věnuje zvláštní pozornost dvěma oblastem, které nebyly doposud právní vědou dostatečně zpracovány. První z nich je vymezení a aplikace právních principů finančního práva na daň z přidané hodnoty a druhým je přenos správy daně z přidaného hodnoty na osoby zúčastněné na správě daní. K aplikaci odvětvových právních principů finančního práva dochází ve hmotněprávní i procesněprávní rovině. Dosavadní finanční věda v české literatuře dovodila, že se jedná o tyto principy: (i) princip tržního modelu národního hospodářství, (ii) princip peněžního systému, (iii) princip regulace peněžních fondů, (iv) princip demokratické legitimace finanční politiky, (v) princip dozoru ve veřejné finanční činnosti, (vi) princip hospodárnosti a ekonomické efektivity finančních vztahů a (vii) princip priority fisku. Nicméně nikde není uspokojivě vymezeno, jaká konkrétní či spíše abstraktní teze tyto principy obsahují a proč právě ony byly zvoleny jako obecné principy finančního práva tvořící pomyslnou střechu nad celým oborem. Na rozdíl od principů daňového práva a principů správy daní nejsou totiž tyto zejména odvětvové principy finančního práva teorií ani uspokojivě definovány. Práce věnuje pozornost také principu neutrality, jakožto...
Alternativní výživové směry a jejich účinky na zdraví
CHVÁTALOVÁ, Simona
Cílem mé bakalářské práce na téma Alternativní výživové směry a jejich účinky na zdraví je zjistit spojitosti mezi primárními znalostmi o působení alternativních směrů stravování na zdraví člověka a výběru preferovaného typu stravování (tradiční či alternativní směr ve stravování). Teoretická část popisuje základní pojmy, základní výživové potřeby člověka a vybrané alternativní výživové směry u kterých je popsán jejich princip, pozitivní a negativní účinky na zdraví. Praktická část vyhodnocuje výsledky výzkumu, který byl mířen na ženy a muže ve věku 15-30 let a také výsledky šetření dvou skupin - alternativně a tradičně stravujících.
Povědomí o fairtradových produktech ve vybraném řetězci
MACHÁČKOVÁ, Veronika
Bakalářská práce je zaměřena na výzkum postoje k fairtradovým výrobkům a jejich povědomí mezi zákazníky ve vybraném obchodním řetězci. Cílem bakalářské práce je popsat historii a současnou situaci značky na českém trhu a definovat, jak lidé tuto značku vnímají a chápou její principy a do jaké míry ovlivňuje chování spotřebitelů při nákupu fairtrade produktů.
Etická dilemata při sociální práci s dětmi s poruchami chování
VOŠAHLÍKOVÁ, Iva
Cílem diplomové práce je formulovat jednotlivá dilemata při sociální práci s dětmi s poruchami chování. Díky specifikaci zařízení, ve kterém pracuji jako sociální pracovnice, tj. výchovný ústav pro dívky, jehož součástí je i oddělení pro nezletilé matky s dětmi, rozeberu v práci různá dilemata spojená s prací s touto cílovou skupinou. Samotným dilematem může být otázka, zda těhotné nezletilé dívky mají být umístěné v zařízeních s ústavní výchovou, zda jsou kompetentní k péči o svoje dítě, když ještě samy jsou dětmi. Mají poruchy chování, některé z nich trpí rovněž psychiatrickými poruchami, jsou nebo byly uživatelkami drog. Mají odlišnou hodnotovou orientaci. Sociální pracovnice v institucionální výchově řeší různá dilemata, ať je to (dle Matouška): formalizace a deformalizace, profesionalizace a deprofesionalizace, normativnot a nenormativnost, pomoc a sociální kontrola, polyvalence a specializace. Dle Musila lze řešit komplexní nebo zjednodušené cíle, neutralitu či favoritismus, procedurální nebo situační přístup, materiální či nemateriální pomoc, zasáhnout či nezasáhnout. Práce bude doplněna o etické teorie, které mohou při rozhodování sociálnímu pracovníkovi pomoci.
Naplňování principů inkluzivního vzdělávání v distanční výuce na základní škole
Hanzalíková, Jana ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na klíčové principy inkluzivního vzdělávání, které byly definovány jak českými, tak i zahraničními autory, a na možnost jejich uplatňování v době distančního vzdělávání. Teoretická část mapuje inkluzivní vzdělávání u nás i v zahraničí, zabývá se jeho historií, ale i možnostmi měření inkluzivity škol. Dále se zabývá důležitými legislativními dokumenty v oblasti inkluzivně orientovaného vzdělávání a také jednotlivými účastníky tohoto vzdělávání. Zásadní součástí teoretické práce je pak porovnávání a definice principů inkluzivního vzdělávání dle českých i zahraničních autorů. Současně se teoretická část práce soustřeďuje na charakteristiku inkluzivního vzdělávání v době realizace distančního vzdělávání, včetně analýzy zpráv a metodických doporučení České školní inspekce nebo Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. Praktická část zkoumá míru a způsob naplňování principů inkluzivního vzdělávání (definovaných v teoretické části diplomové práce) v distanční výuce z pohledu žáků, učitelů a asistentů pedagoga. Výzkumné šetření bylo provedeno nejprve pomocí dotazníků pro žáky 9. třídy základní školy na Kladensku a následně také pomocí polostrukturovaných rozhovorů s pedagogy a asistenty pedagoga, kteří na této škole působí. Na základě výsledků výzkumného šetření byly dále...
Time management ředitelky mateřské školy
Bernasová, Jana ; Lisnerová, Romana (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Cílem bakalářské práce je zmapování problematiky time managementu, která je zpracována v závěrečných bakalářských pracích. Syntéza a shrnutí výsledků více empirických studií provedených různými autory. Formulování podstaty a zpracování systematického přehledu zjištěných výsledků dosavadního výzkumu time managementu z daného výběrového souboru bakalářských prací. Předmětem výzkumu je zhodnocení poznatků, informací a principů významných pro zkvalitnění efektivity time managementu v řízení školy. Teoretická část práce obsahuje pojmy, zásady, principy a techniky řízení času čerpané z odborné literatury. K utřídění znalostí a poznatků z oblasti řízení času z různých směrů výzkumu studentů vysoké školy je použita metoda metaanalýzy. Výsledkem této závěrečné bakalářské práce je shrnutí a zhodnocení poznatků, informací a principů významných pro zkvalitnění efektivity time managementu v řízení školy a následné zpracování přehledu o výsledcích výzkumu publikovaných v bakalářských pracích. Závěrečná část obsahuje zobecnění výsledků. Práce má především informativní charakter.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 53 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.